[Gnucash-nl] Importeren transacties op bankrekening

Otto ter Haar otto op ottoterhaar.nl
Di Dec 4 16:09:07 EST 2012

ING Bank en Triodos Bank ondersteunen geen export naar ofx.

Afgezien daarvan blijft het een beperking dat er geen kolommen kunnen worden
toegevoegd aan een rekening.
Op zich wel te begrijpen omdat alle rekeningen een zelfde schema moeten
hebben om het automatisch dubbel boekhouden te ondersteunen.

Otto

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Namens Geert Janssens
Verzonden: dinsdag 4 december 2012 19:26
Aan: gnucash-nl op gnucash.org
Onderwerp: Re: [Gnucash-nl] Importeren transacties op bankrekening

Ik importeer geen bank verrichtingen. Ik heb er in het verleden een paar
keer mee geëxperimenteerd, maar vond het resultaat niet bevredigend genoeg.
Vooral omdat ik gebruik maak van de MKB tools in GnuCash en deze tools
werken tot op heden niet samen met de bank uittreksel import opties.

Op de Engelstalige lijst lijkt de ofx import tool het meest vermeld te
worden. Ondersteunt uw bank exports naar ofx ? Ik weet dat onder andere
Belfius (voorheen Dexia België) en KBC deze optie ondersteunen.

Mvg,

Geert