[Gnucash-nl] GnuCash v 2.6

Geert Janssens janssens-geert op telenet.be
Ma Feb 17 06:58:18 EST 2014

On Monday 06 January 2014 23:07:36 Erwin Winkel wrote:
> Ik heb onlangs v 2.6 geïnstalleerd. De data staan in een mysql
> database. Nu doet zich een merkwaardig fenomeen voor:
> Wanneer ik de data in de database bekijk met v.2.4.10 dan staat er
> onderin het scherm:
> Winst: € 3855                Activa: € 3855
>
> Bekijk ik *dezelfde* data met v 2.6 dan staat er onderin:
>
> Winst: € 3125               Activa: € 3125
>
> De bedragen in de afzonderlijke grootboekrekeningen zijn wel precies
> gelijk.
>
> Dit is bijzonder vreemd. De data is exact hetzelfde (want is
> [...]

Hallo Erwin,

Sorry voor de late reactie.

Misschien is dit een bug, misschien is het ook gewoon een instelling die
veranderd is (het hele voorkeuren systeem in GnuCash is herschreven voor
versie 2.6 en niet alle instellingen zijn automatisch overgenomen).

Als je op de samenvatting klikt gaat er een lijstje open met
verschillende samenvattingen. Is er daar eentje bij die wel overeen komt
met wat je in 2.4.10 ziet ?

Mvg,

Geert