[Gnucash-nl] Nieuwe: Is dit zoals het hoort?

Jos Geluk jos op ardispark.nl
Do Jul 3 03:15:33 EDT 2014

Inderdaad, je kunt een klant niet verwijderen. Je kunt ook een factuur niet
verwijderen, of het nummer van een factuur veranderen. Er zijn misschien
audit-principes die dit verhinderen, maar het is wel heel lastig om het
pakket te leren kennen zo.
In de praktijk gebruik ik Gnucash met een MySQL-backend, dan kun je
natuurlijk rechtstreeks in de database ingrijpen en kun je wel klanten en
facturen deleten. Als je weet wat je doet. En regelmatig backups maakt.

Jos.

Voor een test heb ik een klant ingevoerd en een eerste factuur gemaakt.
Maar nu wil ik die klant deleten en ik kan niet vinden hoe dat moet. Kijk
ik ergens overheen?

TR