[Gnucash-nl] Opschonen rapport

Jos Geluk jos op ardispark.nl
Do Jul 10 13:17:44 EDT 2014

Helaas weet ik alweer alleen een quick-and-dirty-oplossing. Ik ga ervan uit
dat je je boekhouding opslaat als XML. Ga naar Bewerken/Voorkeuren en kies
Algemeen. Zet het vinkje uit bij "Bestanden comprimeren".
Sluit GNUCash.
Maak eventueel een backup van de bestanden. De echte boekhouding zit in het
bestand met de kortste naam (de rest zijn journal files e.d.). Die kun je
openen in een gewone tekst editor. Daarmee kun je de ongewenste tekst eruit
halen. Maar pas op dat je niets verandert aan de plaats en volgorde van de
< > - tags: alleen daartussenin mag je iets wijzigen. Sla het bestand weer
op (onder dezelfde naam) en open GNUCash. Als het goed is, is de ongewenste
tekst nu verdwenen. Je kunt ook het vinkje "Bestanden comprimeren" weer aan
zetten.

Jos.