[Gnucash-nl] Hoe verrekende facturen inboeken (inkomend factuur-uitgaand factuur= ontvangen bedrag)?

Mark Haanen i18n op haanen.net
Ma Aug 4 03:03:45 EDT 2014

Als het per factuur om een bepaalde verhouding gaat (commissie o.i.d.) zou ik op de verkoopfactuur de 'verkoopkosten' als regel inbrengen, zodat aan het eind het juiste bedrag verschijnt.

Als het gaat om niet-synchrone facturen over en weer (bijvoorbeeld onregelmatige bestellingen en periodieke verrekeningen) zou ik een rekening-courant tussenrekening op de balans invoegen, de bankbetalingen naar deze tussenrekening boeken en beide facturen "betalen" vanaf deze tussenrekening. Door af te letteren kun je voor jezelf ovezicht houden of de rekening nog glad loopt.

Groet,
Mark

Verstuurd vanaf mijn iPad

Op 21 jul. 2014 om 10:36 heeft Michiel Driessen <michiel_drie op hotmail.com> het volgende geschreven: