[Gnucash-nl] Nieuwe gebruiker heeft problemen met ophalen van quotes

David Wortman davidislachen op hotmail.com
Za Aug 16 02:47:16 EDT 2014

Ik heb zowel de meest recente versie van GnuCash en finance::quote geïnstalleerd op mac maar krijg foutmelding: "There was an unknown error while retrieving the price quotes." als ik de valutakoersen probeer bij te werken.

Ik heb deze troubleshooter kunnen doorlopen tot stap 3 http://wiki.gnucash.org/wiki/FAQ#Q:_How_do_I_fix_a_system_error_when_getting_stock_quotes.3F . Echter ben ik niet zo'n held met mac en dus terminal commands. Het lukt me bijvoorbeeld wel om de recente dollar-euro koers op te halen.

Welke stappen kan ik nu doorlopen?

MVG
DB