[Gnucash-nl] Nieuwe gebruiker heeft problemen met ophalen van quotes

Geert Janssens janssens-geert op telenet.be
Wo Aug 20 05:11:45 EDT 2014

On Saturday 16 August 2014 06:47:16 David Wortman wrote:
> Ik heb zowel de meest recente versie van GnuCash en finance::quote
> geïnstalleerd op mac maar krijg foutmelding: "There was an unknown
> error while retrieving the price quotes." als ik de valutakoersen
> probeer bij te werken.
>
> Ik heb deze troubleshooter kunnen doorlopen tot stap 3
> http://wiki.gnucash.org/wiki/FAQ#Q:_How_do_I_fix_a_system_error_when_
> getting_stock_quotes.3F . Echter ben ik niet zo'n held met mac en dus
> terminal commands. Het lukt me bijvoorbeeld wel om de recente
> dollar-euro koers op te halen.
>
> Welke stappen kan ik nu doorlopen?

> [...]

Dag David,

Ikzelf gebruik finance::quote niet, dus ik kan je hier niet echt bij helpen.

Ik weet dat dit onderwerp op de Engelstalige gnucash-user mailing lijst regelmatig voorkomt,
en meestal ook opgelost wordt met behulp van enkele gebruikers die wel met finance::quote
werken. En de ontwikkelaar die de MacOS versie van GnuCash onderhoudt is ook actief op die
lijst (en zelf actief gebruiker van finance::quote).

Ik raad je dus aan om je vraag op de gnucash-user lijst te herhalen (in het Engels weliswaar).

Mvg,

geert