[Gnucash-nl] Overschrijvingen tussen twee eigen rekeningen, hoe specificeer ik dat?

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Za Sep 13 08:21:17 EDT 2014

Een andere optie is werken met een transfer rekening.

Dat is wat de commerciële boekhoudpakketten voor de Belgische markt waar ik tot nu toe
mee gewerkt heb doen.

Dus in jouw voorbeeld heb je:
- je ING-bank rekening
- je RABO-bank rekening
- een rekening genaamd 'Interne overboekingen'.

In plaats van de qif transacties direct te koppelen aan de andere bank, koppel je beide
transacties aan de rekening 'Interne Overboekingen'.

Dit lost ook het probleem op dat de beide bankrekeningen de verrichting niet noodzakelijk op
dezelfde dag boeken. In België is het heel normaal dat er één of meerdere werkdagen zitten
tussen de verrichtingsdata.

Mvg,

Geert