[Gnucash-nl] excel administratie omzetten

Arjen Verweij arjen.verweij op gmail.com
Do Okt 2 04:58:54 EDT 2014

Hoi,

Voor zover mij bekend is er één nederlandstalige online handleiding
> beschikbaar: http://lifestylezaken.drupalgardens.com/inhoud/
> online-cursus-boekhouden-voor-ondernemers-met-gnucash

Bedankt ik ga daar eens kijken.

> Ik weet echter niet of het mogelijk is om op balansrekening-niveau de
> import te automatiseren. Vaak is het handigst om te beginnen met een bekend
> beginsaldo (bijvoorbeeld eind vorig boekjaar) en alle niet-bancaire
> boekingen opnieuw te doen/aan te vullen.

Nee dat denk ik ook niet, maar ik bedoel meer: hoe ga ik het organiseren in
GnuCash? Maak ik twee rekeningen op topnivo (Balans en WV) en daaronder dan
als subrekeningen de grootboekrekeningen? Vandaag zal ik ook eens spelen
met een budget en hoe dat te koppelen valt aan grootboekrekeningen.

> Succes ermee. En voor specifieke vragen kun je altijd op deze lijst
> terecht.

Bedankt voor je antwoord, ik moet de applicatie leren kennen, maar ook
onderwijl basisvaardigheden boekhouden opdoen :)

Groeten,
Arjen