[Gnucash-nl] Fwd: excel administratie omzetten

Mark Haanen i18n op haanen.net
Vr Okt 3 09:48:06 EDT 2014

Hoi Arjen,

Ja, dat helpt zeker.

Om te beginnen zou ik willen adviseren: sloop het niveau "aggregatie
balans" en "aggregatie V&W" eruit. De rekeningsoort geeft al aan of een
rekening op de balans of op de V&W komt.

Doordat de "aggregatie balans" een rekeningsoort 'bank' is, wordt alles
wat daar onder hangt ook als bankrekening aan de activakant van de
balans gepresenteerd. Idem voor je "aggregatie V&W".

Om dit voor de onderliggende rekeningen goed in te stellen: ga op de
rekening staan, klik op de knop "de geselecteerde rekening bewerken" (of
Bewerken > Grootboekrekening bewerken) en kies in het geopende venster
linksonderin voor de juiste rekeningsoort. De keuze in dat venster
bepaalt de plek in balans / V&W.

Groet,
Mark