[Gnucash-nl] GnuCash: geïmporteerde betalingen aan crediteuren aan inkoopfacturen relateren.

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Vr Jan 16 13:11:50 EST 2015

On Friday 16 January 2015 17:57:45 Berthold wrote:
> Beste abonnees,
>
> Sinds enige tijd verdiep ik mij als ZZp-er in GnuCash.
>
> Zo heb ik
> - het bankboek 2014 ineens geimporteerd;
> - geleerd dat je bankboek een in komende betaling aan een
> verkoopfactuur kunt relateren.
>
> Vreemd genoeg geldt dat niet voor een uitgaande betaling voor een
> inkoopfactuur. Het betalingsscherm dat je vanuit een bepaalde
> banktransactie kunt openen met menu/ de verkeerde muisknop, laat wel
> debiteuren zien (i.s.m. verkoopfacturen) maar geen crediteuren (ivm
> aankopen).

Dat is anders bij mij. Als ik het betalingsscherm oproep via het menu op een uitgaande
betaling dan kan ik kiezen uit een lijst van leveranciers.

Welke versie van GnuCash werk jij mee en op welk besturingssysteem ?

Mvg,

Geert