[Gnucash-nl] Inroosteren

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Di Feb 3 12:16:45 EST 2015

Let erop dat je steeds je antwoorden richt aan de lijst (gnucash-
nl op gnucash.org) en niet direct aan mij persoonlijk. Je kan hiervoor de
functie "Allen beantwoorden" of "Lijst beantwoorden" van je e-mail
programma.

On Tuesday 03 February 2015 17:06:19 Theo Richel wrote:
> Wederom bedankt.
> Als ik de factuur zoek, krijg ik een tabblad 'Inkoop factuur
> bewerken'.
Het feit dat het tabblad nog steeds "Inkoop factuur bewerken" heet
bevestigt mijn vermoeden dat de factuur nog niet doorgeboekt is.

> Het menu heeft het dan overigens nog steeds over
> VERkoopfacturen.
Inderdaad, dat is de vertaalfout waar ik in mijn ps op wees.

> Hoe dan ook, als ik de regel van de factuur
> selecteer en in het men u de optie 'Vastleggen' klik, gebeurt er
> niks.
De regels in de factuur op zich zijn ok. Het is de hele factuur zelf die
nog geboekt moet worden. Dit doe je via
Bewerken->Verkoopfactuur boeken
ofwel (terwijl het tabblad "Inkoopfactuur bewerken") actief is kan je
ook op de derde knop van rechts klikken op de knoppenbalk. Dat is
hetzelfde.

> Als ik (In Het Tabblad 'Inkoopfactuur bewerken') klik op
> 'Verkoopfactuur bewerken' krijg ik een boxje met wat details over de
> klant/factuur, maar geen optie als 'Boeken' of 'Vastleggen' (Ik neem
> maar aan dat 'Post-Invoice' daar de vertaling van is.

Nee, "Post Invoice" is vertaald als "Verkoopfactuur boeken".

Mvg,

Geert