[Gnucash-nl] Geen rekeningnaam in rapport? 2

Theo Richel theo op richel.org
Do Apr 9 08:41:24 EDT 2015

Ik keek niet goed, de rekeningnaam staat wel degelijk boven de grootboekrekeningen, maar in hetzelfde kleine lettertype as de data van die rekening. Het idiote is dat je daar niets aan kan veranderen in de opties. Men is blijkbaar gewoon vergeten om hier een apart veld voor op te nemen.  Zo'n veld is er wel voor de regel met het totaal van de rekening, en het effect is dus dat de uitdraai er uiterst verwarrend uit ziet: de grote kopletters die je ziet markeren niet het begin van een rekening, maar het einde ervan.

Ik heb het opgelost door de hele zwik als html te exporteren en dan in Notepad++ een aparte 'class' te definieren voor de regels met de naam van de rekening. Die zijn terug te vinden omdat ze als enige geen class toegewezen hebben gekregen.
Dan lukt het, maar het is wel een hele vervelende omweg. Ik las dat ik dit soort aanpassingen eigenlijk via de 'scm'-file zou moeten doen, maar wat ik daar over lees stimuleert me niet echt, dit gepruts heeft me al genoeg tijd gekost.
Maar is er geen template beschikbaar waarin dit probleem is opgelost? Of kan iemand me uitleggen wat ik moet doen ZONDER me eerst twee aparte programma's eigen te maken ('Guile' en 'Scheme'???)

Dank

Theo Richel