[Gnucash-nl] Beginsaldo Bank/kas

Mark Haanen i18n op haanen.net
Ma Jul 13 04:18:17 EDT 2015

Hoi Ronald,

Goed om te horen dat het programma je zo bevalt.

Ten aanzien van jouw probleem: hier is binnen het programma geen
oplossing voor. Sterker nog: de meeste gebruikers van Gnucash sluiten
nooit een jaar af, maar houden alle boekingen beschikbaar. Dit omdat de
rapporten (balans/V&W) automatisch de juiste boekingen meenemen. Op die
manier kan eenvoudiger in de historie gezocht worden.

Als je toch graag één regel wil, raad ik je aan om elk jaar alleen het
rekeningschema te kopiëren, met die nieuwe (lege) boekhouding te
beginnen en de beginbalans expliciet in te boeken.

Groet,
Mark