[Gnucash-nl] Kennismaken en hulpvraag

Jos Geluk jos op ardispark.nl
Do Aug 25 03:33:13 EDT 2016

Beste Rob,

Welkom bij de groep.

Ik gebruik de volgende procedure:
ik voer de inkoopfactuur in en druk op "Boeken". Het bedrag totaalbedrag
staat dan op de rekening Crediteuren.
Ik importeer de bankgegevens. De betaling staat dan op de rekening bank.
Ik klik met de rechterknop op de boeking en kies "toewijzen als betaling".
Dan kies je de juiste factuur.
Het betaalde bedrag wordt dan weer afgeboekt van de rekening Crediteuren.
De betaling wordt op deze manier gekoppeld aan de juiste factuur.
Als je het knopje "Betalen" (op het factuurscherm) gebruikt, krijg je
inderdaad dubbele betalingen. Op bovenstaande manier krijg je dat niet.

Dit werkt uiteraard ook voor uitgaande facturen en de rekening Debiteuren.

Helpt dit?

Groeten,

Jos