[Gnucash-nl] inkoopfacturen

Rob van Gameren rob op famvangameren.nl
Vr Aug 26 06:15:59 EDT 2016

Beste Jos, Wybo en Richard,

- de rekeningen, BANK, met de rechtermuisknop als betaling koppelen aan
de juiste factuur werkt prima. Dwz ik krijg bij het opstarten geen
herrienering meer dat er facturen betaald moeten worden;
- echter: als ik nu bij crediteuren wil afstemmen staan alle facturen
aan de linkerkant, is recht leeg en is er een mismatch van het totale,
schijnbaar, uitstaande saldo. Ik snap dat niet. Alle voorgaande stappen
zijn uitgevoerd zoals Jos beschreef.

- de 'matcher': vlg's mij wordt daarmee bedoelt dat GnuCash in het
import bestand een regels automatisch aan de juiste tegenrekening
probeert te koppelen en wanneer dat onjuist is je dat handmatig kan doen
door twee keer op de regel te klikken. Daarna kan je een andere
tegenrekening kiezen;
- deze procedure leidt er bij mij alleen niet toe dat de betreffende
regel ook als betaling wordt gezien.

wb de 'inkoop facturen' is mijn vraag dus nog: hoe kan het dat de
'afstemming' nu niet klopt.

vr groet,
Rob