[Gnucash-nl] Overlopende passiva

Rob van Gameren rob op famvangameren.nl
Wo Aug 31 04:36:47 EDT 2016

Beste GnuCash gebruikers,

ik heb de kosten bank Q4 van  boekjaar 2014 op overlopende passiva
geboekt met de bijbehorende tegenrekening.

Het geïmporteerde afschrift van de betaling (2015) op dezelfde
kostenrekening. Alles lijkt mij dan goed.

Nu lees ik (andere programma's) dat ik voor boekjaar 2015 een negatief
bedrag op overlopend passief moet boeken, loopt dat weer glad, maar dan
krijg ik weer een verschil tussen het resultaat op de W&V en de Balans.

Moet je bij GnuCash, geen memoriaal, ook voor het volgende boekjaar het
bedrag negatief op overlopende passiva boeken en hoe verwerk je dan de
betaling zodat het resultaat W&V en Balans wel klopt ?

Met dank en vr groet,

Rob