[Gnucash-nl] ' Glad' boeken omzetbelasting

Rob van Gameren rob op famvangameren.nl
Do Sep 8 10:42:02 EDT 2016

Beste Mark,

dank je voor je bericht en ik weet al waar het fout ging:

ik boekte bij overlopende passiva de 'tegenboeking'  als een extra
regel, met ' meer regels' . Dan ben je echter daarna alles weer kwijt.

Nu maak ik een extra regel aan en gaathet wel goed:

bank credit => overlopende passiva debet

overlopende passiva=> daar staat dan de boeking van de bank met
bijbehorende datum debet

overlopende passiva=> extra regel invoegen, datum 31-12-jaar => tekst
van de bankboeking + bedrag credit

enige wat nog rest is de afronding een plekje te geven en het liefst zou
ik daarvoor betalen/vorderen <=> betaalt willen salderen (geen foutjes.

Als GnuCash dat niet zelf doet, zijn daar scripts voor of wat is anders
een makkelijke manier.

vr groet,

Rob