[Gnucash-nl] Loonheffing

Rob van Gameren rob op famvangameren.nl
Za Sep 24 03:00:50 EDT 2016

Dag Mark,
> Ik boek de loonkosten (netto + 19ct kilometervergoeding) af tegen
> Personeelskosten: lonen en salarissen: bezoldiging bestuurders (1646)
> en niet onder salaris verwerking: netto lonen. Miscchien dat het daar
> fout gaat.

/Nee, dat is gelijkwaardig. Beide in de kostensfeer. Niets meer aan doen!

/*Personeelskosten* heeft als kostensoort "kosten" en is daarmee een W&V
rekening
*Salarisverwerking *heeft als kostensoort "vreemdvermogen" en is daarmee
een balansrekening

Als dat correct is zijn het toch geen gelijkwaardige rekeningen ?

vr gr Rob