[Gnucash-nl] GnuCash - verkoopfactuur - vinkje 'betaald'

Marco Camphens marcocamphens op gmail.com
Do Apr 26 15:33:26 EDT 2018

Hallo GnuCash-maillist,

Sinds eind 2017 tijd maak ik gebruik van GnuCash.
Vandaag viel me iets op dat een vraag oproept:

Ik zocht een verkoopfactuur en maakte gebruik van de zoekfunctie.
Nu zag ik bij twee facturen uit 2017 het vinkje 'betaald' niet staan.
Dat vind ik opmerkelijk, de factuur is geboekt en een betaling is
ingevoerd (zowel te zien bij mijn rekening 'Debiteuren' en bij mijn
rekening 'Bank'). De boekhouding klopt hiermee (met uitzondering van de
presentatie van de vinkjes).
De andere facturen die op die manier zijn verwerkt hebben dat vinkje
wel. Verschil is dat deze facturen 2018 betreffen (zoals ik vertelde,
gebruik het nog niet zo lang :) ).

Mijn vraag is: komt het doordat die twee facturen een 'eerder jaar'
betreffen?
Afhankelijk van dat antwoord:
- Als Ja: okay, is het dan een bug en moet ik iets doen om het in orde
te maken (zonder mn nu kloppende boekhouding te verstoren)
- Als Nee: oh, waardoor dan en hoe krijg ik het weer in orde? (zonder
mn nu kloppende boekhouding te verstoren)

Alvast dank voor het meedenken,

met vriendelijke groet,

Marco