[Gnucash-nl] inkoopfactuur verwijderen

Bert Heijne bertheijne op outlook.com
Di Okt 23 15:14:55 EDT 2018

Jannie,
heb net gekeken maar ik zit nog op 6.2.17
Als je een foute inkoop factuur hebt doe ik het zo, dus hij is weg gedrukt en niet meer zichtbaar.
Ga naar MKB - inkoop facturen - inkoop facturen zoeken.
Dan de optie "reguliere expressie" kiezen en daarachter een "." (punt) invullen
Nu zie je al je inkoop facturen. Dus ook de niet geboekte.
Zoek je foutieve inkoop factuur en kies  bekijken/bewerken. Zoekscherm sluiten en ga hem dan in menu bewerken - inkoop factuur bewerken. Let op hier staat verkoopfactuur (bekend foutje gnc) nu kun je alles aanpassen en afmaken. Hier geef ik ipv inkoop nr een naam 'ABC kvg open1--- 10' (klaar voor gebruik) wel de bedragen op 0 zetten en de regels weg halen dan komt het nergens terug.
Weet je zeker dat ie niet al geboekt is?
Zo kun je ook handelen met de verkoop facturen Let wel op de teller in instellingen MKB die gaat naar de laatst gebruikte maar als je die dan weer goed zet telt ie weer gewoon door.
Eventueel kun je ook nog een duidelijke dummy klant en leverancier aanmaken zodat je de facturen daar aan koppelt die fout zijn aangemaakt. Hoop dat het je wat duidelijker wordt ff doorhebben dan is het makkelijk.
M.v.g Bert

Verzonden van mijn HTC

----- Reply message -----
Van: "Jannie Bos - Ploeg" <mw.j.bos op hccnet.nl>
Aan: "gnucash-nl op gnucash.org" <gnucash-nl op gnucash.org>
Onderwerp: [Gnucash-nl] inkoopfactuur verwijderen
Datum: di, okt. 23, 2018 14:30

Helaas dat gaat niet. Wanneer ik de fout ingevoerde, nog niet geboekte inkoopfactuur wil aanpassen d.m.v. bewerken dan komt in dit geval de € 100,00 op de nieuwe leverancier en verdwijnt de foutieve leverancier compleet.

Dus inkoopfactuur nummer 1800147 t.n.v. Info Medic à € 100,00 is foutief ingevoerd maar niet geboekt. Ik wil nu nummer 1800147 gebruiken voor leverancier Simpel en voer deze inkoopfactuur in dan is leverancier InfoMedic verdwenen ook uit het leveranciersoverzicht en de € 100,00 van InfoMedic staat nu op Simpel als openstaande post.

Intussen ben ik de weg kwijt, hoe los ik dit nu op?

Vriendelijke groet,
Jannie