[Gnucash-nl] Gebruikmaken van grootboeknummers

Rik van Kekem rik op graficalc.nl
Vr Mrt 3 05:27:44 EST 2023

Op 03-03-2023 om 09:43 schreef Ulrich Grün:
> ik ben gewend om zeer vanuit grootboeknummers te werk te gaan. Bij het
> toewijzen van een betaling lukt dat (intypen van het nummer zorgt
> ervoor dat het bedrag bij het juiste grootboek terecht komt).
> Echter: vervolgens is dat grootboeknummer niet meer zichtbaar.
Of het zin heeft dit door te geven aan de ontwikkelaars weet ik niet.

Maar volgens mij is het handiger het rekeningnummer OOK in de
rekeningnaam te zetten.
Zo gebruik ik het in ieder geval.

bv
Rekeningnaam: 1900 Af te dragen btw hoog
Rekeningnummer: 1900
Omschrijving: Af te dragen btw hoog

Rekeningnaam: 1300 Debiteuren
Rekeningnummer: 1300