[Gnucash-nl] GnuCash 5.0 Nederlands

Jannie Bos - Ploeg Jannie.Bos.Ploeg op outlook.com
Vr Apr 7 10:35:33 EDT 2023

Hallo Jean-Pierre,

Ja, ik heb windows 11 in het Nederlands geïnstalleerd. Wat je adviseerde om te doen, durf ik niet aan. Ik heb te weinig computerkennis.

Wat betreft de tellers ga naar Bestand->Eigenschappen->Tellers, daar staan ze nu allemaal op "0"!!

En ik wilde terug naar versie 4.13, maar dat gaat niet. Ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen.

Groet,
Jannie

Van: Jean-Pierre Vandenbroucke <jpvdb.v op gmail.com>
Verzonden: vrijdag 7 april 2023 16:24
Aan: Jannie Bos - Ploeg <Jannie.Bos.Ploeg op outlook.com>
Onderwerp: Re: [Gnucash-nl] GnuCash 5.0 Nederlands

Hallo Jannie,

Ik gebruik linux en GnuCash is in het nederlands behalve enkele kleinigheden die in het engels staan.

Jouw Windows 11 werd toch wel in het nederlands geïnstalleerd?

Volgens de link zou je best nog eens het volgende nazien:

If you are running GnuCash 2.4.0 (or newer) on Windows, you can set the interface language by editing the file environment with a text editor (e.g. Notepad). By default this file is installed in c:\Program Files\gnucash\etc\gnucash. Change this file such that the last few lines are:

# If you wish GnuCash to use a different language, uncomment the two parameters

# below and set LANG to your preferred locale

LANG=ll_LL

LANGUAGE={LANG}

ll_LL is the locale you want to run GnuCash with (de_DE for Deutsch, it_IT for Italian etc.)
Maw een text editor opstarten en bestand c:\Program Files\gnucash\etc\gnucash opvragen.
Op lijn 3 --> LANG=ll_LL veranderen in LANG=nl_BE (of nl_BE.UTF-8)
Op lijn 4 --> LANGUAGE={LANG} veranderen in LANGUAGE=nl_BE:nl
en die wijzigingen opslaan.
PAS OP dit zijn de waarden dewelke ik gebruik in linux en vermoedelijk dezelfde zijn in Windows.

Wat bedoel je met de tellers?

[cid:image001.png op 01D9696E.F902A740]