[Gnucash-nl] Fout ontdekt in GnuCash 5.5

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Zo Jan 14 14:57:44 EST 2024

Op zaterdag 13 januari 2024 17:07:55 CET schreef Rik van Kekem:
> Officieel is het dat je binnen 5.5.x kunt switchen en upgraden naar 5.6.
> Maar meestal is het dus ook mogelijk om naar de laatste stabiele versie te
> gaan (één versie terug) dus van 5.5 naar 5.4.1. Alleen eventuele gegevens
> van nieuwe features zullen verloren gaan (maar die zijn er volgens mij niet
> van 5.4 naar 5.5).

Tot op vandaag ondersteunen de ontwikkelaars dat je tussen elke versie in de 5 reeks kan
switchen (5.0-5.5). En in principe zou je zelfs moeten kunnen teruggaan naar de laatste 4.x
versie (dwz 4.14).

Ze proberen heel bewust om geen incompatibele veranderingen in te voeren tussen
versies van één grote reeks (dwz in alle 5.x versies, of  in alle 4.x versies). En de laatste
versie van elke reeks wordt verondersteld overweg te kunnen met data bestanden van de
nieuwere reeks. Dwz dat 4.14 bestanden zou moeten kunnen lezen van de hele 5.x reeks.

Indien dat niet zo is (bv als dat door omstandigheden niet kan) zal dat zeker in de release
notes vermeld worden.

Groetjes,

Geert