[Gnucash-nl] GnuCash v 2.6

Erwin Winkel erwin.winkel op planet.nl
Ma Jan 6 17:07:36 EST 2014

Ik heb onlangs v 2.6 geïnstalleerd. De data staan in een mysql database.
Nu doet zich een merkwaardig fenomeen voor:
Wanneer ik de data in de database bekijk met v.2.4.10 dan staat er onderin
het scherm:
Winst: € 3855                Activa: € 3855

Bekijk ik *dezelfde* data met v 2.6 dan staat er onderin:

Winst: € 3125               Activa: € 3125

De bedragen in de afzonderlijke grootboekrekeningen zijn wel precies gelijk.

Dit is bijzonder vreemd. De data is exact hetzelfde (want is database), de
grootboekrekeningen zijn identiek en toch is de uitkomst verschillend! De
eerste regel (v. 2.4.10) is overigens correct.

Heeft iemand dit fenomeen ook? Hoe komt dit? En is v 2.6 wel te vertrouwen?
Of is dit nog een bug?

Met vriendelijke groeten,
erwin winkel

--
*"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana!"*