[Gnucash-nl] excel administratie omzetten

Mark Haanen i18n op haanen.net
Do Okt 2 01:22:14 EDT 2014

Arjen Verweij schreef op 01-10-14 12:36:
> Hallo,
>
> Ik ga de administratie doen voor een ouderraad van een basisschool.
> Deze is nu op basis van een aantal excel sheets. Is er ergens een
> howto/guide for dummies om een dubbele boekhouding om te zetten naar
> GnuCash?
>
> Het is me gelukt om de ING bankgegevens te exporteren en in te laden,
> maar ik weet niet hoe ik alle grootboekrekeningen van de balans en de
> winst en verlies rekening moet omzetten.
>
> Bedankt, Arjen

Hoi Arjen,

Welkom op de lijst. Goed om te horen dat GnuCash een optie is.

Voor zover mij bekend is er één nederlandstalige online handleiding
beschikbaar:
http://lifestylezaken.drupalgardens.com/inhoud/online-cursus-boekhouden-voor-ondernemers-met-gnucash

Ik weet echter niet of het mogelijk is om op balansrekening-niveau de
import te automatiseren. Vaak is het handigst om te beginnen met een
bekend beginsaldo (bijvoorbeeld eind vorig boekjaar) en alle
niet-bancaire boekingen opnieuw te doen/aan te vullen.

Succes ermee. En voor specifieke vragen kun je altijd op deze lijst terecht.

Groet,
Mark