[Gnucash-nl] excel administratie omzetten

Jos Geluk jos op ardispark.nl
Do Okt 2 05:30:09 EDT 2014

Arjen,

Heel in het kort: als je een nieuwe administratie begint, maak je
rekeningen aan in de categorieën Inkomsten, Uitgaven, Activa en Passiva.
Die categorieën zijn al van te voren vastgelegd. De eerste twee zijn (denk
ik) wat jij WV noemt, de andere twee Balans. Een bankrekening valt
bijvoorbeeld onder Activa, en verder maak je onder Activa voor alles wat de
ouderraad in bezit heeft een rekening aan, bijv. contant geld in de kas,
een spaarrekening. Onder Passiva vallen schulden (maar niet openstaande
rekeningen, daarvoor is de rekening Crediteuren). WV- en balansoverzichten
zitten al in het menu Rapporten.

Helpt dit?

Groeten,

Jos.