[Gnucash-nl] Inroosteren

Michiel Faber fabermichiel op gmail.com
Di Feb 3 17:37:05 EST 2015

Op 03-02-15 om 20:59 schreef Theo Richel:
>   Daar staat nu alleen die ene factuur. Voor een jaaroverzicht van wat er allemaal betaald moet worden werkt dit nog niet. Maar misschien kijk ik ergens over heen.

Ik heb als alternatief gisteren alvast al mijn "betalingen" ingeboekt.
Bijvoorbeeld de waterschapsbelasting in januari betaald, maar deze wil
ik spreiden over het jaar. Geboekt naar "Vooruitbetaalde bedragen" en
vanuit daar in 1/12 delen per maand doorgeboekt naar
"waterschapsbelasting". Die staan er nu dus al in. In de overzichten
over het jaar komen ze terug en ook per maand.
Hetzelfde kun je dus doen voor je hypotheekaflossing. Bij import van je
bankafschriften wordt hij hopelijk ook herkend en afgestemd/niet
geïmporteerd.

Groet,
Michiel