[Gnucash-nl] GnuCash gooit data door elkaar

Jos Geluk jos op ardispark.nl
Za Apr 11 07:49:26 EDT 2015

Als je je boekhouding opslaat als een XML-file en niet gecompressed, dan
zou je hem kunnen openen met een tekst-editor en kijken of er nog ergens
een </br>-tagje achtergebleven is. (Het is eigenlijk <br/>, maar dat maakt
het bestand als XML-file eigenlijk sowieso ongeldig.) Wel eerst een backup
maken, en Gnucash afsluiten voordat je gaat wijzigen.

Ik geef toe dat rechtstreeks wijzigen in de XML-bestanden niet heel veilig
en professioneel is, maar aan de andere kant is tags opnemen in de
rekeningnaam dat ook al niet natuurlijk ;-)

Groeten,

Jos