[Gnucash-nl] crediteuren / Debiteuren

Michiel Faber fabermichiel op gmail.com
Di mei 19 06:59:13 EDT 2015

Hallo Allemaal,

Wie kan mij uitleggen hoe het verwerken van betaling aan een crediteur
verloopt in Gnucash?
Ik heb namelijk een crediteur aangemaakt en een (ontvangen) rekening
ingevoerd. Deze rekening heb ik ook aan de juiste uitgaven post gekoppeld.
Nu heb ik deze rekening via de bank betaald. Eens per maand importeer ik
mijn rekeningoverzicht van de bank. De betaling van de crediteur boek ik
dan naar crediteuren. Maar hoe kan ik de ingevoerde rekening als betaald
aanmerken? Ik kan niet vinden dat ik dan de bij behorende betaling kan
selecteren.

Zie ik iets over het hoofd, of werkt het crediteuren systeem niet samen
met de importeer functie? Als oplossing zou ik de geïmporteerde boeking
moeten verwijderen, en dan via de betaal procedure van de crediteuren de
boeking weer opnieuw moeten invoeren.

Hoe werken jullie met Debiteuren/Crediteuren?

Groet,
Michiel