[Gnucash-nl] Beginsaldo Bank/kas

Rovanov Rovanov op xs4all.nl
Za Jul 11 17:04:16 EDT 2015

Besten GnuCash gebruikers,

Sinds 1 week kersvers aan `t stoeien met GnuCash. Met de dag enthousiaster!
Volgende probleem moet ik snel oplossen (boekjaar eindigt op 31 juli!):

Wanneer ik een periodeafsluiting maak, verwerkt het programma dit
correct namelijk:
Opbrengsten & kosten worden tegen mijn eigen vermogen verrekend waardoor
deze grootboekrekeningen op €0,- het boekjaar afsluiten. Zover alles
prima. Ik sla mijn bestand netjes op. Vervolgens gebruik ik de optie:
/bestand-> opslaan -> als/. Hierdoor kan ik digitaal de boekjaren scheiden.

De beginbalans is zodoende wat de saldi aangaat correct echter: in de
grootboekrekeningen liquide middelen (activa) zijn alle boekingen van
het vorig boekjaar nog voorhanden.
Fijn zou zijn wanneer deze in 1 boeking zouden zijn samengevat
bijvoorbeeld als 1 saldo: /begin balans//
/Anders zou het gevolg zijn dat in de loop der tijd mijn journaal 5281
bladzijden lang wordt.

Heeft iemand hiervoor een tip en/of trick?

Overigens vind ik het nog lastig om de weg te vinden in dit mail
archief. Maar wel geweldig dat het bestaat! dus ik doe mijn best.

Met een hartelijke groet uit Zutphen
Ronald