[Gnucash-nl] hulp geboden Oude versie gnucash loopt vast

Jacqueline van Nouhuys-Presser ginger.mc op me.com
Ma Feb 1 17:41:59 EST 2016

hi,
hi,

Mijn gnucash loopt vast doordat bij starten een controle wordt gestart en daar het opstarten blijft hangen. Ook mijn Macbook pro, wordt daardoor enorm vertraagd.
Ik heb een oude versie nl 2.4.12
nu blijkt dat er al een versie is van 2.6.11.
helaas dus niet tussentijds ge upgrate. niet automatisch aangeboden gekregen

 vragen:
kan ik deze upgrate wel doen, nu de versies zo uit elkaar liggen? Verlies ik dan niet mijn ingevoerde gegevens?
ALs dat kan , doe ik dat door upgrade via de website te downloaden?
Kan de upgrade  er voor zorgen dat GNUcash niet meer vastloopt? of is daar een andere oplossing voor?
Ik hoor graag spoedig jullie antwoorden.

gr J van Nouhuys