[Gnucash-nl] Vraag over rapporten/grootboekkaarten met mutaties en specificaties

Daan van den Berg daan op hatseflatsmedia.nl
Ma Feb 27 06:30:31 EST 2017

Hallo,

Momenteel zit ik met een probleem, (of wellicht een verwarring van mijn
kant). Ik gebruik GnuCash (op dit moment 2.6.13) al een tijdje en heb
zelf altijd aangifte gedaan met het programma erbij. Maar nu is de
organisatie waar ik penningmeester voor ben gegroeid en laten we de
aangifte doen door een bureau. Geeft veel rust en de kans op fouten is
veel kleiner.

Maar goed, de kwestie. De accountant in kwestie werkt niet met GnuCash,
maar zou in principe wel vooruit moeten kunnen met de rapporten. Echter
loop ik er tegenaan dat ik op geen enkele manier meer de rapporten kan
vinden die voldoen aan de eisen. Het gaat (in zijn verwoording) over:
"...per grootboekkaart (bijvoorbeeld de grootboekrekening Huur) een
vermelding van de bedragen met omschrijvingen die op die rekening
geboekt zijn.

Ik kan hierop niet zien welke mutaties op welke grootboekrekening
geboekt zijn. Is het mogelijk om dat vanuit jullie pakket naar mij te
mailen?Om een voorbeeld te noemen op de grootboekrekening Huur staat een
bedrag vermeld ad € 3.940,62. Hier zou ik dan graag een specificatie van
ontvangen."

Dus een rapport dat niet alleen de rekeningen laat zien, maar ook de
posten van de facturen en de tegenrekeningen. Ik dacht dat zoiets er
was, maar zoals aangegeven stuit ik op allerlei (zeer functionele, maar
niet de juiste) rapporten die alles vooral globaal laten zien.

Vergis ik me nu? En zoja, hoe kan ik dit dan exporteren als rapport of pdf?

Graag hoop ik door iemand geholpen te kunnen worden hiermee. Het zou erg
fijn zijn als mensen hier meer over weten! Alvast bedankt!
--
Met vriendelijke groet,

*Daan van den Berg*
Regisseur & Producent & Scenarist | Hatseflats
daan op hatseflatsmedia.nl
+31 (0) 6 24 95 86 79

St. Laurensdreef 21
3565 AJ, Utrecht