[Gnucash-nl] Vennootschapsbelasting

Ron Heuverkamp r.heuverkamp op quicknet.nl
Do Mrt 16 04:32:32 EDT 2017

Beste allemaal,

Ik verwerk de administratie van een BV in GNU-Cash; ik wil nu de Vennootschapsbelasting over 2017 boeken maar kom er niet helemaal uit hoe dit te verwerken in GNU-Cash.

De boeking van de schuld inzake te betalen VPB is mij duidelijk. Het gaat in het bijzonder om de grootboekrekening waarop de VPB-last geboekt kan worden, uiteraard zonder dat deze rekening de W&V beïnvloed.

Ik ben dus op zoek naar de rekeningsoort en hoofdrekening waaronder de grootboekrekening VPB-last aangemaakt moet worden.

Alvast hartelijk dank voor de hulp en/of tips.

Met vriendelijke groet,

Ron Heuverkamp