[Gnucash-nl] Vragen over GnuCash

Mark Haanen i18n op haanen.net
Vr Dec 15 06:42:33 EST 2017

Hoi Jannie,

In antwoord op jouw vragen:

 1. Het programma is redelijk stabiel, dus verwacht geen schokkende
    extra functionaliteiten. Er is een kleine maar enthousiaste groep
    ontwikkelaars die het programma onderhouden.
 2. Dat verwacht ik niet. Het vertalen van de helpfunctie kost vrij veel
    inspanning en tijd, welke ik zelf op dit moment niet beschikbaar heb.
 3. Het is niet mogelijk om een PAIN bestand te exporteren. De digitale
    bankierfuncties zijn ontwikkeld voor (primair) VS en Duitsland. Ik
    verwacht op dit vlak geen verandering, hoewel PSD-2 het mogelijk
    aantrekkelijk maakt om voor de EU een standaardoplossing te bouwen.
 4. Nee - en die zal er ook niet komen. De NL markt is te klein om een
    dergelijke inspanning voor een niet-commercieel programma te
    rechtvaardigen.

Groet,
Mark Haanen
(NL vertaler GnuCash)