[Gnucash-nl] Openingsbalans invoeren

Michiel Faber fabermichiel op gmail.com
Do Jan 25 15:06:39 EST 2018

Hallo,

"Verweesd" betekent dat er een boeking is gedaan zonder een bestaande
'tegenrekening'. Als je daar heen gaat zie ook de verkeerde boeking. Als
deze gecorrigeerd is, kan dat account weer worden verwijderd.

Je kan een beginsaldo opgeven van bv een bankrekening. Deze boeking doe
je in het account "bankrekening" en boek je naar
"EigenVermogen:beginsaldo". Deze rekeningen hebben niet perse deze naam,
maar geeft wel het idee weer.

Zie de bijlage voor een voorbeeld.

Groet,
Michiel