[Gnucash-nl] Newbe Boekhouding contante inkomsten/betalingen verwerken

Bert Heijne BertHeijne op outlook.com
Wo Jan 31 13:01:46 EST 2018

Hallo Allen,

Ons bedrijfje heeft diverse vormen van inkomsten dus bank, pin, contante betalingen. Per factuur is geen probleem maar nu hebben we inkomsten ambulante handel.
Wat kan ik het beste doen met deze inkomsten, via de rekening Kas of moet ik gewoon één of diverse debiteuren/klanten aanmaken en het daarop boeken. dit i.v.m. met rapportage van de diverse inkomsten contant.
Het gaat om inkomsten diverse attracties en kraampjes. dus dagopbrengsten

Heb een rekeningen schema gebruikt vanuit deze website - http://www.accoo.nl/gratis-boekhoudprogramma/ -
maar schijnt niet meer bijgehouden te worden. wel jammer was erg duidelijk, zit op vervolg te wachten.
Dit zijn de grootboek rekeningen - http://www.accoo.nl/wp-content/uploads/2016/03/GnuCash-grootboekrekeningen.pdf

Heb tot dusver de online cursus gevolg en denk er aan om de volledige cursus aan te schaffen.
http://maatwerkbedrijfstrainingen.nl/boekpagina/online-cursus-boekhouden-voor-ondernemers-met-gnucash

We willen graag van het excel bestantje af en beter overzicht krijgen.

Alvast bedankt

Groet Bert