[Gnucash-nl] Boekingsverschil

Mark Haanen i18n op haanen.net
Wo Feb 28 00:52:29 EST 2018

Jannie Bos - Ploeg schreef op 27-02-18 om 17:34:

> Goedemiddag,
>
> Ik heb een boekings-/betalingsverschil van € 0,01 van een
> inkoopfactuur betaling. Hoe kan ik nu € 0,001 afboeken op
> grootboekrekening betalingsverschillen?

Afhankelijk van wat je wenst:
- De volledige betaling koppelen aan de factuur en vervolgens een
"betaling" van het verschil met als tegenrekening de
"betalingsverschillen"-rekening.
- Het juiste bedrag koppelen als betaling aan de factuur en vervolgens
vanuit je bankrekening een boeking van het verschil met als
tegenrekening de "betalingsverschillen"-rekening.

Uiteraard moet de rekening betalingsverschillen dan wel eerst bestaan in
je rekeningschema. Zo niet: aanmaken.

Groet,
Mark