[Gnucash-nl] FW: vraag over nieuw jaar invoeren.

Pieter Houwink phouwink op telfort.nl
Zo Mrt 11 15:08:37 EDT 2018

Beste Mensen,

Ik denk dat ik eruit ben.
Ik heb om te beginnen in een andere directory 2017.gnucash gezet.
Daarin staan alle rekeningen behalve de Activa op 0.00.
Vanuit dit bestand heb ik het hieronder genoemde Nieuwe Bestand
aangemaakt.

Om te beginnen heb ik een Nieuw Bestand aangemaakt.
Ik geeft de naam en de lokatie van het bestand op.
In het scherm met het rekeningschema 'abort'  ik.
Het blijkt dat er een nieuwe GNUCASH is aangemaakt.
Deze start ik op. Er blijkt geen rekeningschema in te zitten.
Ik laad het eerder als CSV veilig gestelde rekeningschema in het nwe bestand.
Dat gaat goed.
Daarna ga ik de beginsaldi van 01jan2018 invoeren en de maand januari.
Bij controle blijft de Balans leeg.
Dan wijzig ik bij de instellingen - laatste keuze - de verslagperiode naar
het huidige jaar 2018, ie 01jan2018 tm 31dec2018.
En zie de Balans etc vullen zich.

Laat mij graag weten of ik iets stoms heb gedaan.

Pieter Houwink

Pieter Houwink,
Amsterdam, Netherlands
phouwink op telfort.nl
+31 654 707758

Disclaimer

Dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geaddresseerde(n).
Verstrekking aan en gebruik door anderen dan de geaddresseerden is niet toegestaan.
Indien U niet de geaddresseerde bent, wordt U verzocht de verzender hiervan op de
hoogte te stellen en het bericht te verwijderen.
In verband met electronische verzending kunnen aan dit e-mail bericht geen
rechten worden ontleend.