[Gnucash-nl] inkoopfactuur verwijderen

Jannie Bos - Ploeg mw.j.bos op hccnet.nl
Di Okt 23 08:30:32 EDT 2018

Helaas dat gaat niet. Wanneer ik de fout ingevoerde, nog niet geboekte inkoopfactuur wil aanpassen d.m.v. bewerken dan komt in dit geval de € 100,00 op de nieuwe leverancier en verdwijnt de foutieve leverancier compleet.

Dus inkoopfactuur nummer 1800147 t.n.v. Info Medic à € 100,00 is foutief ingevoerd maar niet geboekt. Ik wil nu nummer 1800147 gebruiken voor leverancier Simpel en voer deze inkoopfactuur in dan is leverancier InfoMedic verdwenen ook uit het leveranciersoverzicht en de € 100,00 van InfoMedic staat nu op Simpel als openstaande post.

Intussen ben ik de weg kwijt, hoe los ik dit nu op?

Vriendelijke groet,

Jannie

Van: Bert Heijne [mailto:bertheijne op outlook.com]
Verzonden: maandag 15 oktober 2018 12:57
Aan: Jannie Bos - Ploeg; gnucash-nl op gnucash.org
Onderwerp: Re: [Gnucash-nl] inkoopfactuur verwijderen

Hallo Jannie,

Is niet te verwijderen maar je kunt hem een andere naam geven om daarna te gebruiken voor de volgende factuur. Of iemand anders. Aanpassen is geen probleem.

Ik noem ze zoiets als ' foutje ' of wat jij wilt, maakt niet uit.

In factuur zoeken komt ie dan weer zichtbaar om aan te passen en te boeken.

Grt. Bert

Verzonden van mijn HTC