[Gnucash-nl] inkoopfactuur verwijderen

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Do Okt 25 05:58:12 EDT 2018

Op dinsdag 23 oktober 2018 14:30:32 CEST schreef Jannie Bos - Ploeg:
> Helaas dat gaat niet. Wanneer ik de fout ingevoerde, nog niet geboekte
> inkoopfactuur wil aanpassen d.m.v. bewerken dan komt in dit geval de €
> 100,00 op de nieuwe leverancier en verdwijnt de foutieve leverancier
> compleet.
>

> Dus inkoopfactuur nummer 1800147 t.n.v. Info Medic à € 100,00 is foutief
> ingevoerd maar niet geboekt. Ik wil nu nummer 1800147 gebruiken voor
> leverancier Simpel en voer deze inkoopfactuur in dan is leverancier
> InfoMedic verdwenen ook uit het leveranciersoverzicht en de € 100,00 van
> InfoMedic staat nu op Simpel als openstaande post.

> [...]

Ik denk dat je geprobeerd hebt om op het scherm met de factuur lijnen op de
knop naast leverancier te klikken. Deze verandert niet de leverancier voor
deze factuur, maar de leverancier zelf.

Een andere leverancier kiezen voor een factuur doe je echter zo:
Met de factuur voor je ga je naar menu Bewerken->Verkoopfactuur bewerken
(Zoals aangegeven is "Verkoopfactuur" hier misleidend) en kan je daar een
andere leverancier kiezen.

Hopelijk lukt het zo wel.

Vriendelijke groet,

Geert