[Gnucash-nl] CSV bestand importeren (Jannie Bos - Ploeg)

R. Stroet rstroet42 op gmail.com
Di Dec 3 13:48:37 EST 2019

Beste Jannie,

Ik ben ook een beetje aan het testen met het inlezen van CSV bestanden.
Waar je even op moet letten in het inlees scherm, is dat je de 4 vragen
onderaan hebt beantwoord (bij stap Import Preview). Anders kun je niet
door naar de volgende stap.
Let ook even op welk scheidingsteken gebruikt wordt.

De vragen kun je beantwoorden door in het veld boven de juiste kolom te
juiste waarde in te geven. Dus waar het programma vraagt om een datum
kolom te selecteren, ga je naar het veld boven de datum kolom en kies je
het veld datum.
Als je dit voor alle 4 de vragen beantwoord dan kun je verder. In het
veld 'Rekening' rechtsboven kun je de bankrekening kiezen, waardoor
vraag 2 zal verdwijnen.

Vervolgens kom je in een scherm waarbij je als je voor het eerst iets
inleest, per rij moet aangeven wat er met die transactieregel moet
gebeuren. Het systeem onthoudt dit en een volgende keer is de
transactieregel automatisch gemarkeerd voor verwerking. Je kunt dit dan
nog wel aanpassen.

Gr Rene

/Ik vraag het nog maar eens. Tot op heden nog voor mij geen duidelijk
uitleg ontvangen. Ik wil een CSV bestand van de Rabobank transacties
importeren in GnuCash. Wil iemand mij a.u.b. helpen hoe ik dit moet
doen? Graag een stappenplan voor de juiste aansturing/inrichting van de
nodige acties om dit voor elkaar te krijgen. Bij voorbaat hartelijk
dank. M.vr.gr. Jannie/