[Gnucash-nl] Opslaan GnuCash boekhoudingen

A. Zijlstra pijptabak op yahoo.com
Vr Feb 28 14:45:39 EST 2020

 Ik beantwoord de vragen nog een keer want ik geloof dat het verzenden niet gelukt is gisteren.

Je kunt meerdere boekhoudingen in een map opslaan. GnuCash maakt zelf logbestanden aan waardoor je ook terug in de tijd kunt. Die hebben een extensie van de naam met een datum en tijd. In de documentatie staat het proces daarvoor beschreven. In Windows worden boekhoudbestanden, altijd eindigend op <naam_boekhouding>'.gnucash', automatisch gekoppeld aan het programma. Van die boekhoudbestanden kun je dus snelkoppelingen van maken op je desktop. Dit is het meest recente bestand. Je kunt zonder problemen meerdere boekhoudingen tegelijkertijd openen, je hebt dan gnucash meerdere keren draaien. Als je in het menu via 'bestand' een boekhouding wilt openen krijgt je een lijst van bestandsnamen. Dat is de boekhouding die je al open hebt staan. Wil je een andere, dan klik je boven de lijst op de middelste knop met de naam van de map (als je al je verschillende boekhoudingen in een map hebt staan).