[Gnucash-nl] vaste standaardtekst verkoopfactuur aanpassen

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Za Jan 16 11:47:00 EST 2021

Op zaterdag 16 januari 2021 17:28:42 CET schreef Marco Camphens:
> Beste forumgebruikers,
>
> Kunnen jullie mij helpen?
> Ik gebruik GNUCash versie 3.8 op een Linux Mint systeem. Alles werkt
> heerlijk, maar ik loop alleen tegen de verkoopfactuur aan. Ik heb mn
> factuur bijna helemaal zoals ik wil via een sjaboon. Toch blijft bij
> 'Voorwaarden' het engelse 'Terms' op de factuur geplaatst worden en bij
> Referentie het Engelse 'Reference'. (Op zich heb ik de 'vertaling' al in
> GNUCash staan (sommige knoppen hebben een NL onderschrift, zoals 'Opslaan'
> en 'Sluiten', andere niet zoals 'Save Config'.)

> [...]

Dag Marco,

Voor deze termen ontbreekt momenteel de vertaling. Daardoor blijven ze in het
Engels ook als heb je de Nederlandse vertaling al geïnstalleerd. Deze
vertaling is nl niet helemaal compleet.

Als je wil kan je helpen om dit te verbeteren voor toekomstige versies. De
Nederlandse vertaling wordt beheerd op deze site:
https://hosted.weblate.org/projects/gnucash/

Voor je huidige versie kan je niets doen vanuit gnucash zelf. Je kan overwegen
om een eigen versie van het verkoopfactuur rapport te maken en daarin
Nederlandse termen te gebruiken in plaats van vertaalbare Engelse termen. Dit
vraag kennis van de scripting taal "guile".
Meer informatie hierover vind je op deze wiki pagina:
https://wiki.gnucash.org/wiki/Custom_Reports

Mvg,

Geert