[Gnucash-nl] Rabobank MT940 importeren gaat niet goed.

Jannie Bos - Ploeg Jannie.Bos.Ploeg op outlook.com
Ma Jan 3 10:30:48 EST 2022

Goedemiddag,

Ik wil Rabobank afschriften gaan importeren in GnuCash 4.8, Windows 10. Maar nadat ik het bestand heb ik gelezen krijg ik in de administratie vreemde teksten en nummers te zien. Hoe krijg ik in GnuCash dezelfde tekst als op het bankafschrift van de Rabobank te lezen is. Naam, factuurnummer, eventuele omschrijving etc. Dus duidelijk herkenbaar.

Ik voer de inkoopfacturen in en dan komen ze op de verzamelrekening Crediteuren (1600). Maar nadat ik een MT940 bestand geïmporteerd heb staan de inkoopfacturen nog steeds in het overzicht Herinnering openstaande facturen. Ze zijn wel afgeboekt op Crediteuren (1600).

Hoe los ik de problemen op?

Vriendelijk groet,

Jannie