[Gnucash-nl] Fwd: Inkoopfactuur verwijderen.

Hartronics (Service) Dealer op Hartronics.nl
Di Nov 15 15:39:21 EST 2022

Inderdaad, technisch snap ik de keuze wel om het weggooien van facturen
niet mogelijk te maken.
Net zoals Nanieke meld, maak  de factuur gewoon leeg, en _vul alvast het
factuurnummer in van__
__een toekomstig in te vullen factuur._ *Hergebruik deze kaart gewoon
opnieuw.*
De volgorde van inboeken is totaal niet relevant, er wordt toch
gesorteerd op factuur nummer
of datum. Deze factuur tabel is een soort aparte database, en de
gegevens uit factuur worden
pas in de boekstukken ingelezen op het moment van boeken.

Dus als je facturen terug neemt, zijn ze in feite uit de boekstukken van
de boekhouding
weer weggehaald, en kan deze factuur kaart gewoon opnieuw worden gebruikt.