[Gnucash-nl] GnuCash 5.0 Nederlands

Rik van Kekem rik op graficalc.nl
Vr Apr 7 11:37:38 EDT 2023

Op 07-04-2023 om 16:35 schreef Jannie Bos - Ploeg:
> Wat betreft de tellers ga naar Bestand->Eigenschappen->Tellers, daar
> staan ze nu allemaal op “0”!!
Ik heb zojuist even een test update van 4.10 naar 5.0 gedaan en kan
inderdaad bevestigen dat de tellers op 0 springen.
Maar je kunt ze wel gewoon weer aanpassen en opslaan.

> Ja, ik heb windows 11 in het Nederlands geïnstalleerd. Wat je
> adviseerde om te doen, durf ik niet aan. Ik heb te weinig computerkennis.

De taal gaat hier gewoon goed (Nederlands). Ik heb zelfs een
Engelstalige Windows 11 (wel bij land/region op Nederlands).
Heb je de landinstellingen onder Windows 11 wel op Nederland en
Nederlands staan?

> En ik wilde terug naar versie 4.13, maar dat gaat niet. Ik weet echt
> niet hoe ik dit moet oplossen.

Dat zou met compleet deinstalleren van gnuCash 5.0 en dan weer 4.14
installeren wel mogelijk zijn.
Ik weet niet wat voor fouten je dan krijgt maar het is dan wel het beste
om ook terug te gaan naar een backup van het bestand van voor de update.

(ik neem aan dat je een backup hebt van de .gnucash van voor de update)

Maar downgraden heeft waarschijnlijk niet de voorkeur als het
taalprobleem opgelost is en de tellers weer ingesteld zijn.

--
Met vriendelijke groeten,
/Rik/