[Gnucash-nl] Openingsbalans per 01-01-2023

Rik van Kekem rik op graficalc.nl
Vr Sep 22 08:54:29 EDT 2023

Op 22-09-2023 om 14:43 schreef Jannie Bos - Ploeg:
> Wat doe ik niet goed? Ik wil een Beginbalans per 01-01-2023
> uitdraaien. Het een en ander geprobeerd maar het lukt niet. Nu een
> Proefbalans geprobeerd per 01-01-2023, maar nu worden ook voorgaande
> jaren meegenomen, dus niet per 01-01-2023. Hoe kan ik de juiste
> Openingsbalans voor dit jaar uitdraaien?
Wat wordt er meegenomen uit de voorgaande jaren? (welke rekeningen?)
De Winst- & Verliesrekeningen? (die staan overigens niet op de balans
maar op de W&V en ook op de proefbalans)
Privé opname/stortingen?

Die had je bij afsluiten van 2022 over moeten boeken naar een
vermogensrekening op de balans.
Voor de W&V doe je dat met Hulpmiddelen > Periode afsluiten.
Voor Privé opnames & stortingen doe je dat handmatig.

Grtz,
Rik