Belgian accounts (MAR)

Pieterman pieterjanbogaert at gmail.com
Mon Mar 14 17:54:01 EDT 2016

Dag Geert

Gebruik gerust. Ik moet er wel bij zeggen dat de wachtrekeningen en
overlopende rekeningen nog niet ingedeeld zijn (voorlopig staan ze onder
equity, maar eigenlijk moet per rekening worden nagegaan of het asset of
liability is (ik pas mijn origineel bericht aan, zodat het duidelijker is)).
Het lijkt me ook nog interessant om het geheel in lijn te brengen met de
Belgische BTW aangifte, door de bewuste rekeningen middels een nota aan het
juiste BTW-rooster te linken (een aantal rekeningen dienen hiertoe verder te
worden opgesplitst).

Bij nader inzien had ik die aanpassingen moeten maken alvorens het online te
plaatsen. Ik zorg dus zo snel mogelijk voor een update.

Groeten

Pj

ps: ik plaatste de originele post in het Engels, opdat anderstalige
bezoekers zouden weten waarover het gaat. Hopelijk vind je het niet erg dat
ik verderga in het Nederlands.