[Gnucash-nl] Bankboeking uitsplitsen

dektes09 op kpnmail.nl dektes09 op kpnmail.nl
Do Jan 12 11:54:34 EST 2023

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe boekhoudjaar😁

Behalve Michiel heeft blijkbaar niemand hier iets over te zeggen.

Ik heb nu wel door hoe ik met meerder boekingsregels de bank kan
uitsplitsen.
Maar ik zal het niet gebruiken en gewoon in de bank zelf per regel een
bank af- of bijschrijving
naar de juiste grootboekrekening splitsen. Enige nadeel is dat er
meerdere bedragen
onder elkaar staan die tezamen het af- of bijgeschreven bedrag vormen.
Na het boeken tel ik de uitgesplitste bedragen met de rekenmachine op om
te kijken of het klopt
Is wel bewerkelijker maar weet anders ook niet, hoe te controleren of
het totaal klopt.
Om ze te groeperen zet ik in de 2e kolom een teken zodat ik kan zien dat
die boekingen bij elkaar horen.

Nu waarom géén meerder boekingsregels gebruiken? Het levert niet de
gewenste informatie.
Als je het totaalbedrag uitsplitst komt op alle gebruikte
grootboekrekeningen dezelfde hoofd-
omschrijving te staan. Dat was niet mijn bedoeling. Ik wil de tekst die
ik op de splitsregel ingevuld
heb direct zien. Maar nu moet ik eerst op die grootboekregel "meerdere
boekregels" aanklikken
voor ik mijn gewenste omschrijving zie. En volkomen overbodig zie ik dan
alle uitgesplitste
grootboekrekeningen met omschrijving. Kortom dit werkt voor mij niet dus
ik vergeet dat maar.

Of er moet iemand zijn die weet hoe je wel direct die juiste
omschrijving op de grootboekregel krijgt?

gr.
HermanD